
Reprezentativa României întâlnește în faza grupelor echipele Belgiei și Germaniei la EVA Invitational
București, 20 august 2025 – România participă în premieră la un turneu mondial de esports în realitate virtuală, odată cu prezența echipei Project Underdog la EVA Invitational, competiție ce se desfășoară la Köln. Turneul va avea loc vineri, 22 august, începând cu ora 13:30 (CEST), la Hall 7.1, în cadrul Gamescom, cel mai mare târg dedicat jocurilor video din Europa.
La EVA Invitational, cele șase echipe participante sunt împărțite în două grupe de câte trei. Din Grupa A fac parte Franța, Spania și Elveția. România este în Grupa B, alături de Germania și Belgia. Fiecare echipă joacă două meciuri, iar câștigătoarele celor două grupe se califică în marea finală EVA Invitational 2025, care va desemna campioana mondială de esports în VR.
Echipa României, formată din Mihai “aNON1M” Brad, Alexandru “ALY86” Leon, Flavian “Șeful” Gall și Alin “SHERiFU” Tatomir, a obținut calificarea după ce a câștigat primul turneu național de esports VR din România, organizat în iulie la arena EVA București.
„Știm că intrăm într-o competiție unde echipele din Franța sau Belgia au ani de experiență în plus față de noi, dar nu venim la Köln doar ca să bifăm participarea. Vrem să câștigăm cel puțin un meci, să luptăm până la ultimul punct și să demonstrăm că România are potențial în esports-ul VR. Evident că ne-ar plăcea să ajungem în finala împotriva Franței și să dăm tot ce avem mai bun. Până la turneu, ne antrenăm intens la EVA București: explorăm și învățăm hărțile, testăm strategii și jucăm meciuri de pregătire cu echipe care au participat la turneul de calificare local.”, a precizat Mihai „aNON1M” Brad, căpitanul echipei Project Underdog.
Toate meciurile competiției pot fi urmărite live, vineri, 22 august, de la ora 14:30, pe canalul de YouTube EVA România.
EVA (Esports Virtual Arenas) este o arenă de esports în realitate virtuală, recent deschisă în București, unde jucătorii se deplasează liber pe două suprafețe reale de joc de câte 500 m² fiecare, folosind echipamente VR wireless de ultimă generație, într-un mix unic de gaming competitiv și activitate fizică. Brandul este prezent în peste 58 de locații din lume și își propune să dezvolte în România o comunitate competitivă și conectată la scena internațională.
Mai multe detalii pe: https://www.eva.gg/ro-ro.